Naslovna Magazin Evropa u fazi “otvaranja”

Evropa u fazi “otvaranja”

Međutim nisu svi zadovoljni kako izgleda novo normalno. Italijanske kompanije pitaju se kako će preživjeti s obzirom na to da su ograničenja ublažena, ali ne i potpuno ukinuta. Učenici se vraćaju u škole, frizerski saloni ponovo su otvoreni. Belgijanci ponovo mogu koristiti gradski prijevoz, ali maske za lice se moraju nositi. U Grčkoj i Portugalu male trgovine se ponovo otvaraju.

“Druga faza ublažavanja mjera u Italiji počela je jučer i očekuje se da će se u ovoj sedmici više od četiri miliona ljudi vratiti na posao, neke usluge javnog prijevoza su dostupne, a mnoge kompanije su spremne za ponovno otvaranje. Kao nikada do sada budućnost naše zemlje je u našim rukama”, rekao je italijanski premijer Giuseppe Conte na Facebooku.

Iako se industrija poput tekstila i proizvodnje ponovno pokreće, mnoge nebitne trgovine ostaju zatvorene. Iako su barovi i restorani ponovno otvoreni, oni mogu ponuditi samo proizvode za ponijeti.

Franco, vlasnik caffe bara Il Bello u Rimu, rekao je da djelomično ublažavanje ograničenja neće biti dovoljno da se mnogi ugostiteljski objekti održe na nogama.

“Danas sam ponovo otvorio kafić, ali to mi ne vrijedi puno. Ima malo posla, malo ljudi dolazi, jer ne radi se samo o kupovini kafe, nego o razgovoru. Razumijem da vlada poduzima mjere koje su dobre za pandemiju, no one nisu dobre za naš posao”, rekao je Franco za CNN.

Rekao je da još uvijek plaća kiriju, struju i plin, ali da zarađuje samo 30 posto onoga što je zarađivao prije zatvaranja.

“Moje osoblje je zabrinuto, ali i ja sam. Možda ću morati zatvoriti, a ovim poslom se bavim 14 godina”, rekao je.

Itlijanska vlada rekla je da se za potpuno otvaranje trgovina, barova i restorana stopa reprodukcije koronavirusa mora usporiti na 0,5, što znači da svaki zaraženi Italijan zarazi manje od jedne druge osobe. Za ponovno otvaranje pozorišta, konvencija i stadiona, Italija želi da taj broj bude što bliži nuli. Trenutno se ta brojka kreće oko 0,6-0,7 na nacionalnom nivou.

Vlasnici restorana, barova i trgovina širom Italije prošle su sedmice predali ključeve lokalnim gradonačelnicima u znak protesta zbog sporog otvaranja.

Zajedničkim pismom iz 13 od 20 italijanskih regija traženo je od vlade da dekretom o zaključavanju garantira mogućnost ponovnog otvaranja svima onima koji poštuju već predviđene mjere.

“Jasno nam je da je zdravlje glavni cilj, ali ne može biti jedini”, stoji u pismu.

Problemi i u Njemačkoj

 

Problema je bilo i drugim zemljama. Njemački frizeri otvorili su svoje salone u ponedjeljak nakon što su sedmicama bili zatvoreni, ali zbog velike zainteresiranosti klijenti ne mogu doći na red.

Frizer iz Berlina Udo Walz rekao je da su njegovi saloni rezervirani za naredne tri sedmice.

“Jutros sam bio u salonu. Svi nose maske, klijenti, frizeri. To je pomalo smiješno, većina mušterija ima izrastak od dva centimetra, a neki su se sami pokušali farbati i šišati. To bi obično pošlo po zlu iako sam im davao savjete putem telefona”, rekao je Walz.

Saloni moraju poštivati ​​pravila socijalnog distanciranja pa je Walz rekao da svaka druga stolica mora ostati prazna. Iako Walz nije morao otpustiti niti jednog od 86 zaposlenika, priznao je da su i oni u finansijskom gubitku.

“Važno je da imamo dobru klijentelu. Radnicima su plate malo smanjene, ali imamo sjajnu ekipu”, kazao je.

U ostalim se evropskim zemljama postupno smanjuju ograničenja. Španija je pustila ljude vani ovog vikenda, prvi put nakon sedam sedmica. Portugal je otvorio male prodavnice, a ljudi u Belgiji mogu putovati javnim prijevozom, ali moraju nositi maske, javlja AFP.

Saobraćaj je pojačan na grčkim ulicama jer su se male prodavnice, uključujući frizerske salone, cvjećare i knjižare, ponovo otvorile. Grčka koja se uspješno izborila s koronavirusom ovog ljeta ponovo planira primiti turiste.

Velika Britanija, u međuvremenu, još nije ublažila ograničenja, ali također planira povratak na posao. Britanski ministar saobraćaja Grant Shapps rekao je da će uskoro početi rad javnog prijevoza, iako je sugerirao javnosti da pješače ili voze vlastiti automobil.