Naslovna AKTUELNO Konačno počinje sezona Formule 1

Konačno počinje sezona Formule 1

Napokon smo i to dočekali. Sezona 2020 u Formuli 1 konačno kreće 113 dana nakon što je planirano utrkom u Spielbergu za Veliku nagradu Austrije.

 

Da je ovaj tekst ugledao svjetlo dana kada je i planirano, tačnije početkom marta, suština bi se svela samo na jedno – Lewis Hamilton je apsolutni favorit da u moćnom Mercedesu stigne do svoje sedme titule prvaka i na taj način se izjednači s velikim Michaelom Schumacherom.

No, novonastalom situacijom sa pandemijom koronavirusa mnogo se stvari desilo koje ne idu u prilog Britancu.

 

Ko će biti prvak?

 

Prvenstveno, radi se o smanjenom broju utrka, što Hamiltonu ne odgovara. Lewis je najkonstantniji vozač na svijetu i upravo je zbog toga što zaista rijetko pravi greške i osvojio mnoštvo titula. Odnosno, i kada mu se desi slabija vožnja ili odustajanje, ima još uvijek dovoljno utrka na kojima će to nadoknaditi.

Sada je situacija potpuno drugačija. Ne samo da znamo samo raspored prvih osam utrka, već je upitno i da li ćemo imati uopće dvocifren broj istih ove sezone.

Šef Formule 1 Chase Carey je izjavio kako se nada da će se u ovoj sezoni održati najmanje 16 utrka, a to bi bilo ravno velikom čudu s obzirom na situaciju u svijetu.

Da stvar bude gora po Hamiltona, on u prve tri utrke nije favorit. Prve dvije utrke vozit će se u Austriji na Red Bull Ringu, a treba li reći koja ekipa je tu favorit?

 

 

Max Verstappen je protekle dvije sezone u jeku dominacije Mercedesa slavio u Spielbergu i ukoliko slavi i oba puta ove sezone, Hamilton će biti pod velikim pritiskom.

Treća utrka je na Hungaroringu koji također više odgovara Red Bullu nego Mercedesu, te bi već nakon Mađarske Verstappen mogao imati veliku prednost koju bi Hamilton morao stizati.

Ne treba zaboraviti ni to da je ovo posljednja šansa za Verstappena, koji više nije Mad Max, da postane najmlađi svjetski prvak u Formuli 1 i sve će učiniti da to i ostvari. Prestao je raditi gluposti na stazi, no je li to dovoljno?

 

 

S druge strane će ipak imati šestostrukog prvaka koji je, prema njegovim riječima, izuzetno motivisan.

Hamilton je preko zime smršao pet kilograma kako bi bio u optimalnoj formi za napad na brojne Schumijeve rekorde. Naime, Hamilton trenutno ima 84 pobjede (Schumacher 91), te 151 postolje (Schumacher 155).

Lewis će biti i dodatno motiviran s obzirom da će, prema njegovim riječima, voziti i za “svoju crnu braću”. Tako će i Mercedes u znak podrške pokretu Black Lives Matter biti u crnoj boji.

 

 

Kao što se predviđa da će se borba za titulu voditi između Hamiltona i Verstappena, isto vrijedi i za ekipe.

Iako su svi sadašnji bolidi poboljšani u odnosu na februar kada su predstvljeni, Mercedes i Red Bull su, po svemu sudeći, debelo iznad svih.

Mercedes svoje karte baca na DAS sistem kojim se pomoću volana u toku utrke, u zavisnosti da li se ide po ravnici ili skreće, mijenja nagib prednjih kotača.

Još prošle sezone ekipe su se žalile zbog toga, te je FIA privremeno zabranila upotrebu ovog sistema, no dozvolila ga je za korištenje ove sezone. Ipak, Red Bull je najavio velike žalbe ukoliko se ispostavi da DAS sistem bude davao veliku prednost na treninzima u petak.

Iz Red Bulla poručuju da se radi o razlici od čak pola sekunde po krugu, dok šef Mercedesa Totto Wolf tvrdi da se radi o maksimalno dvije desetinke, tako da nas čeka prvi put i veoma zanimljiv petak.

 

Kakav će biti Ferrari?

 

Za razliku od prethodnih godina, navijači Ferrarija i nemaju razloga za optimizam. Funkciju prvog vozača je de facto preuzeo Charles Leclerc nakon saopćenja da će Sebastian Vettel nakon ove sezone napustiti Ferrari, a na njegovo mjesto doći Carlos Sainz.

 

 

Očito je da će sva pažnja ekipe iz Maranella biti usmjerena na Leclerca, te će biti zanimljivo vidjeti kako će se Vettel ponašati i koliko će uopće biti motivisan da daje sve od sebe. Ne treba zaboraviti ni to da za Vettela naredne sezone, po svemu sudeći, neće biti mjesta ni u jednoj ekipi.

U kakvom je stanju Ferrari trenutno dovoljno govore analize nekih stručnjaka koji smatraju da bi italijanska ekipa mogla biti bliže borbi sa McLarenom i Racing Pointom za treće mjesto nego borbi za prvo sa Mercedesom i Red Bullom.

Ne samo da Ferrari zahvaljujući nepostojećoj hijerarhiji unutar ekipe godinama stagnira, pa čak i blago nazaduje, već i McLaren, ali i Racing Point godinama napreduju.

 

Kontroverzni “ružičasti Mercedes”

 

I dok je McLaren prelaskom na Renaultovu pogonsku jedinicu ponovo postao ozbiljna ekipa, Racing Point je svoj skok ostvario zahvaljujući Lawrenceu Strollu koji nije žalio novac.

Tako su Racing Point bolide za ovu sezonu prozvali “ružičastim Mercedesom” – jer on u suštini to i jeste ma koliko se u ekipi pravdali da su “iskopirali samo neke stvari” od starijeg brata. U njemu je Mercedesova pogonska jedinica, a šasija je – skoro identična kao Mercedesova prošlogodišnja.

 

 

U borbi za pokoji bod će biti i AlphaTauri (prošlogodišnji Toro Rosso), dok će svaki osvojeni bod kao pobjedu slaviti Renault koji bi mogao biti najveće razočarenje i Alfa Romeo.

Na začelju će se voditi velika borba između Haasa i Williamsa, no teško da nekadašnja najbolja ekipa svijeta može pobjeći sa zadnjeg mjesta još uvijek, iako Haas ide strmoglavo ka dnu.

Osim Vettela, ovo bio mogla biti i posljednja sezona u kojoj gledamo Kimija Räikkönena koji je već zagazio u petu deceniju života, ali i dalje ne odustaje.

 

Šta ako se pojavi koronavirus?

 

Sve utrke će se voziti bez prisustva gledatelja, sa nevjerovatno velikim brojem restrikcija kako bi se spriječio ulazak koronavirusa u najbrži cirkus na svijetu.

No, ukoliko se desi da jedan od vozača bude zaražen koronavirusom, prvenstvo se neće prekidati. Testiranja će se vršiti nekoliko puta sedmično, a svaka osoba koja bude zaražena bit će izolovan i bit će zamijenjena rezervom. Tako će biti i sa vozačima.

Na primjer, Ferrari već ima plan da u slučaju zaraze Leclerca ili Vettela u Ferrari prebace Antonija Giovinazzija iz Alfa Romea, a da njegovo mjesto popuni test vozač Robert Kubica.

Jedno je sigurno – u nedjelju u 15:10 sati svi ljubitelji Formule jedan će jedva čekati da se upali pet crvenih svjetala.

Ekipe i vozači:

Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon
Ferrari: Charles Leclerc, Sebastian Vettel
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Racing Point: Sergio Perez, Lance Stroll
AlphaTauri: Pierre Gasly, Daniil Kvjat
Renault: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon
Alfa Romeo: Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
Williams: George Russel, Nicholas Latifi

Raspored utrka:

5. 7. VN Austrije (Red Bull Ring)
12. 7. VN Štajerske (Red Bull Ring)
19. 7. VN Mađarske (Hungaroring)
2. 8. VN Velike Britanije (Silverstone)
9. 8. VN 70. obljetnice F1 (Silverstone)
16. 8. VN Španije (Barcelona)
30. 8. VN Belgije (Spa-Francorchamps)
6. 9. VN Italije (Monza)

Ostale utrke, ukoliko ih bude, bit će objavljene naknadno.