Naslovna AKTUELNO Nakon objave PISA rezultata, APOSO objavila preporuke za poboljšanje obrazovanja

Nakon objave PISA rezultata, APOSO objavila preporuke za poboljšanje obrazovanja

Članovi Udruženja ‘Obrazovanje za novo vrijeme BiH’ smatraju da su objavljeni rezultati PISA 2018 za Bosnu i Hercegovinu izazvali velike reakcije u javnosti posebno što su ispitanici iz BiH pokazali veoma nizak nivo čitalačke pismenosti te pismenosti iz matematike i prirodnih nauka.

 

Podsjećaju da je u istraživanju PISA 2018 Bosna i Hercegovina sudjelovala prvi put, a uzorak je obuhvatio 6.480 petnaestogodišnjaka. Minimalan nivo postignuća ne dostiže čak 58 posto učenika u matematici, 54 posto u čitanju, te 57 posto u prirodnim naukama, a istovremeno, manje od 1 posto ispitanika postiglo je maksimalne rezultate.

 

Međutim, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) u suradnji s Organizacijom za ekonomski razvoj i suradnju (OECD) objavila je preporuke proistekle iz rezultata, a jedna od preporuka je razvoj čitalačke pismenosti na svim razinama obrazovanja, počevši od najranijeg doba, sa implementacijom zajedničke jezgre definirane na ishodima učenja.

 

Također je preporučeno da se nadilaženje teškoća u nastavnom procesu i okruženju za učenje postigne jačanjem nastavničkih kompetencija i zadovoljavanjem učeničkih potreba za učenjem i stjecanjem znanja i vještina.

 

Preporuka je i razvoj novih elemenata strategije ocjenjivanja na državnom i/ili nižim razinama radi ojačavanja procesa evaluacije i praćenja ishoda učenja.

 

APOSO najavljuje intenzivne aktivnosti na diseminaciji preporuka među stručnom javnošću i rad sa svima onima koji mogu izravno doprinijeti realizaciji preporuka. Već za desetak dana planirana je stručna konferencija i radionica na kojoj će biti konkretizirani prvi koraci.

 

Kako je iz Udruženja Obrazovanje za novo vrijeme BiH saopćeno, na dobivene rezultate se ne može uticati, ali svako u svom domenu može učiniti sve kako bi se pokrenule nužne reforme, jer temelj svakog uspješnog društva je ulaganje u mlade – stoga učenici, roditelji, prosvjetni radnici i cjelokupna javnost u Bosni i Hercegovini, imaju pravo zahtijevati kvalitetno i svrsishodno obrazovanje.