Naslovna AKTUELNO Potrošači u BiH najviše nezadovoljni komunalnim uslugama

Potrošači u BiH najviše nezadovoljni komunalnim uslugama

Komunalne usluge su nezaobilazne. Nisu pašteta, da imate izbor da birate koju ćete kupiti i platiti. One se moraju plaćati, a građani su, kako pokazuju podaci Kluba potrošača TK najviše žalbi uputili upravo na njihovo plaćanje. To su usluge koje dobijete, koje morate platiti, a nikoga nije briga da li ste zadovoljni njima ističu iz ovog Kluba. Ljudi su najčešće nezadovoljni i pružanjem usluga. U posljednjih 10 do 15 godina najviše žalbi je dolazilo upravo na oblast komunalnih usluga.

 

Najčešće žalbe su na obračun, žalbe na njihovo nereagovanje, ako se uputi žalba, niko vam ne odgovori, nego vam sljedeći mjesec opet dođe isti račun i najviše smo žalbi imali iz oblasti komunalnih djelatnosti u svim opštinama” – naglasila je Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača TK.



 

Iz Kluba potrošača TK kažu da se potrošači prvo žale javnom preduzeću, pa tek onda Klubu, međutim procedure kod svih javnih preduzeća nisu iste.

 

Mi smatramo da svako javno preduzeće treba da ima Komisiju koja je nadležna za to, i da u toj komisiji participiraju i potrošači. Da iz Udruženja potrošača neke lokalne samouprave se imenuje čovjek koji će učestvovoati u radu komisije” – istakla je Bulić.

 

Klub potrošača TK organizovao je u Tuzli Javne konsultacije između javnih komunalnih preduzeća i predstavnika potrošača. U okviru projekta Evropske unije gdje je Klub učestvovao kao partner, obaveza je bila formirati vijeća potrošača u lokalnim samoupravama. Ova oblast u našoj zemolji je različito regulisana po entitetima.

 

“Mi u našoj zemlji imamo dva zakona, jedan je Zakon FBiH, jedan RS-a koji je malo detaljnije uredio oblast opštih ekonomskih usluga. Danas ćemo razgovarati i o tome koliko je veća naplativost svih usluga ukoliko učestvuje neko ko štiti interese potrošača” – kazala je Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača Prijedor.

 

Cilj javne konsultacije bio je da se vide iskustva i prakse javnih preduzeća, da se daju prijedlozi i zajednički nađu rješenja za standardiziranje komisija za rješavanje žalbi, kako bi svi potrošači koji se žale na komunalne usluge dobili blagovremene odgovore, kako bi taj odgovor bio kvalitetan i zadovoljavajući za obje strane.

 

 

 

(Izvor:RTV Slon)