Naslovna AKTUELNO Savjeti za pravilnu prehranu tokom karantina

Savjeti za pravilnu prehranu tokom karantina

Širenjem novog tipa korona virusa u mnogim dijelovima svijeta, ljudi ostaju u karantini u domovima, ali eksperti upozoravaju kako smanjena fizička aktivnost i loše prehrambene navike izazivaju rizik po zdravlje.

 

Trebali bismo imati na umu da zdrava i uravnotežena ishrana jača naš imuni sistem i štiti nas, rekao je Vedat Goral, gastroenterolog u bolnici Univerziteta Medipol Mega u Istanbulu.

 

Goral je ukazao da je izrazito važno, prilikom ostanka kući, mjesto gdje jedemo.

 

“Jedite za stolom. Nemojte jesti na kauču, u spavaćoj sobi ili za kompjuterom jer biste mogli nesvjesno pojesti više nego što trebate. Ovakav model ponašanja može dovesti do debljanja, pa čak i hroničnih oboljenja“, rekao je Goral.

 

Smatra i kako je veoma važno ono što kupujemo. Podsjeća da su uvedeni policijski satovi, pa i vanredna stanja, zbog čega ljudi kupuju tjesteninu, jer je jeftina.

 

Ipak, tjestenina nije idealan obrok zbog velikog broja kalorija, a niske nutritivne vrijednosti.

 

Umjesto tjestenine, Goral preporučuje hranu bogatu vlaknima i proteinima, te voće i povrće.

 

Dodao je kako ne bi trebali zaboraviti ni namirnice bogate vitaminom D te kalcijem (mlijeko, jaja, jogurt, sir…).

 

Savjetovao je i konzumaciju namirnica bogatih vitaminom C.

 

”Od voća možete jesti jabuke, narandže i sve vrste citrusa“, rekao je Goral.

 

Za one koji ne jedu meso, preporučio je grašak, crvenu leću, slanutak (leblebija) i crveni grah.

 

Istakao je i kako zdrava i balansirana ishrana nije dovoljna te je potrebno i vježbati.

 

“Konzumaciju zašećerenih napitaka koji brzo podižu šećer u krvi, bijeli hljeb, slatkiše i obrađene namirnice od mesa koje jedemo za doručak te hranu s visokim udjelom soli, trebali bismo svesti na minimum“, smatra Goral.

 

Upozorio je da treba izbjegavati i alkoholna pića i cigarete, naročito tokom stresnog perioda.

 

Gizem Gencyurek, nutricionistkinja u bolnici pri Univerzitetu Medipol Pendik u Istanbulu ukazala kako stres može nekoga natjerati da jede više u vrijeme smanjene fizičke aktivnosti.

 

Da bi se to spriječilo, potrebno je uraditi nekoliko stvari za koje Gencyurek kaže da nisu teške, a jedna njih je i zdrava ishrana.

 

”Prva od njih je uravnotežena ishrana: Trebali bismo uključiti četiri osnovne grupe namirnica koje su nam dostupne, to su meso, mlijeko, žitarice te voće i povrće, naročito tokom osnovnih obroka – doručka, ručka i večere“, rekla je Gencyrek.

 

Ukazala je da ne bismo trebali zaboraviti ni na unos vode te jačanje imunog sistema.

 

Koristno je, smatra, uzmati i multivitamine te probiotike.

 

”Trebali bismo odabrati zdravu alternativu umjesto pakiranih, obrađenih i zašećerenih proizvoda. Primjera radi, umjesto čipsa dok gledate film, možete jesti kokice ili umjesto gaziranog pića, mlijeko s kurkumom“, navodi Gencyurek.

 

Dodala je kako je neophodno biti aktivan koliko je moguće u kući i da su na internetu dostupne online vježbe koje se mogu raditi iz udobnosti doma.

 

Ukazala je i da su tokom karantina izrazito važne i navike koje se tiču higijene i spavanja.

 

Podsjetila je i kako prostorije trebaju biti provjetrene, a ruke često prati sapunom.

 

Novi tip korona virusa u decembru 2019. izbio je u kineskom gradu Wuhanu, a proširio se na više od 170 zemalja i teritorija.

 

Svjetska zdravstvena organizacija proglasila je pandemiju.
U svijetu je novim tipom korona virusa zaraženo više od 472.000 ljudi, a od posljedica zaraze umrlo je 21.300. Ozdravilo je više od 114.800, pokazuju podaci američkog univerziteta Johns Hopkins.

 

Uprkos sve većem broju zaraženih, većina ljudi koja se zarazi pokazuje blage simptome i oporavlja se.