Eksterna matura: Prosjek uspješnosti lukavčkih učenika na nivou kontonalnog prosjeka!

Više od četiri hiljade učenika u Tuzlanskom kantonu ostvarilo je prosjek uspješnosti od 61,53 na eksternoj maturi, dok je njih samo dva posto imalo 100 posto uspješnosti na prošlogodišnjoj eksternoj maturi.  Analiza je vršena i u lukavačkim školama gdje je prosjeg uspješnosti zadovoljavajući.

 

U OŠ Lukavac grad učenici su ostvarili veoma  dobar rezultat  oko 70% što je približno srednjoj ocjeni odosno ocjeni koju su učenici stekli po dnevniku. Kako ističi iz ove škole iz godine u godinu rezultati su sve bolji, a i učenici i nastavnici ozbiljnije pristupaju i samoj pripremi za ovaj završni test.

 

S druge strane učenici u OŠ Lukavac Mjesto ostvarili su za nijansu lošiji rezultat u odnosu na predhodnu godinu, prosjek uspješnosti je 57,61% , njuspješniji su bili iz likovne kulture a najlošiji rezultat bio je iz fizike.

 

Učenici OŠ Puračić njih 51 najuspješniji su bili iz engleskog a najslabiji iz matematike sa prosjekom uspješnosti 63,04 posto. Za razliku od predhodne godine puno bolji test eksterene mature uradili su učenici OŠ Prokosovići sa prosjekom uspješnosti 63,78% iz skole ističu da je neophodna bolja priprema i posvećenost učenika i nastavnika u vjestinama gdje su primjećena manja odstupanja. Eksternu maturu pohađala je učenica sa posebnim potrebama koja je test pohađala po prilagođenom programu ostvarivši veoma visoku ocjenu 87% na što su menadžment i nastavnici škole veoma ponosni. Prosjekom uspješnosti 60% zadovoljni su i u OŠ Gnojnica gdje su učenici ostvarli ocjenu koja se podudara sa srednjom ocjenom škole. Iz godinu u godinu zahvaljujući kvalitetnijem radu postižu se i bolji rezultati.

 

I u OŠ Turija zadovoljni su postignutim rezulataom učenika koji su ostvarili 51,67%  što je puno bolje u poređenju na predhodne dvije godine. Nastavljaju raditi na tome da se rezultati poboljšaju. Kada je u pitanju OŠ Dobošnica tokom analize  primjećena su veća odstupanja za pojedine predmete te će kako ističu iz ove škole narednoj maturi pristupiti ozbiljnije zadovoljni su ocjenom koja procentualno iznosi 56,09% što je približno  srednjoj  ocjeni  škole odnosno uspjehu  učenika, a razlika je u procentima 28,91%. Slično je i u OŠ Poljice mala razlika je između srednje ocjene škole i uspješnosti učenika na eksternoj maturi gdje su učenici ostvarili prosjek uspješnosti od  62,57% .

Kada su u pitanju srednjoškolci, lukavački gimnazijalci koji su pristupili eksternoj maturi njih 28 postigli su mogli bi reći neku srednju ocjenu, samo jedan učenik uradio je test za 5, tri čenika su dobili četiri sedam dva dok je 13 učenika proslo sa srednjom ocjenom tri šro je i u konačnici bio rezultat svih učenika.  S obzirom da će u ovoj školskoj godini eksternoj maturi pristupiti  više učenika a i sam pristup pripremi bit će poboljšan tako da se očekuju i puno bolji rezultati ističu iz MSŠ Lukavac.

 

„Mi smo također na kraju dali prijedlog nekih mjera i aktivnosti koje se trebaju uraditi kako bi matura sljedeće godine bila još bolja. Ono što smo zaključili jeste da treba što više smanjiti i umanjiti broj prelazaka nastavnika zato što se dešava da djeca nemaju kontinuitet i onda su zbog toga slabi rezultati na određenim predmetima. Zamolili smo koliko god je moguće da se što više smanji promjene nastavnog kadra kako bi se rezultati na maturu popravili i sigurno bi bili bolji.“, rekao je Nikola Čiča, direktor Pedagoškog zavoda TK.

 

Eksterna matura kao i obrazovni sistem važan je za učenike ali i nastavnike, vrednuje se rad i jednih i drugih. Za učenike je bitno da još jednom potvrde svoja znanja, vještine i stavove kako bi što spremniji mogli upisati srednju školu i tako nastavili uspješno školovanje, dok za nastavnike također ima prostora za poboljšanje. Naime, utvrđeno je da pojedine oblasti nekih od nastavnih predmeta nisu uopšte obrađene te je zbog toga određenim školama sugerisano da pronađu rješenje.

 

Prema Inforamciji o stanju u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg odgoja i obrazovanja u prethodnoj školskoj godini, predškolsko obrazovanje pohađalo je 4066 učenika što je u odnosu na godinu ranije za 184 učenika manje. Osnovne škole u TK pohađalo je 38647 učenika, što je opet za 526 učenika manje nego u 2017./18. godini. Upisano je 4219 prvačiča u osnovne škole, što je za 40 manje u odnosu na prethodnu godinu. Ministarstvo je nastavilo praksu dodjele besplatnih i udžbenika za socijalno ugrožene učenike.

 

Osim u predškolskom odgoju i obrazovanju, te u osnovnim školama, primjetan je manji broj upisanih učenika u srednje škole u TK. U 32 javne srednje škole u školskoj 2018/2019. godini nastavu je pohađalo 15.412 učenika raspoređenih u 716 odjeljenja, što je za 511 učenika manje nego prethodne školske godine.

 

Od 33 srednje škole u odnosu na prethodnu godinu njih 11 upisalo je veći broj učenika, dvije su upisale isti broj, a 20 je upisalo manji broj učenika. U školskoj 2018./'19. godini ostvarena su ulaganja u iznosu većem od 7 miliona KM, od toga u osnovne škole 5.8 miliona KM, a u srednje škole 1.17 miliona KM.

Podijelite na mrežama