Naslovna Istaknuto Facebook planira promjenu imena

Facebook planira promjenu imena

Picture taken on May 12, 2012 in Paris shows an illustration made with figurines set up in front of Facebook's homepage. Facebook, already assured of becoming one of the most valuable US firms when it goes public later this month, now must convince investors in the next two weeks that it is worth all the hype. Top executives at the world's leading social network have kicked off their all-important road show on Wall Street -- an intense marketing drive ahead of the company's expected trading launch on the tech-heavy Nasdaq on May 18. AFP PHOTO/JOEL SAGET (Photo by Joël SAGET / AFP) (Photo credit should read JOEL SAGET/AFP/Getty Images)

Američki tehnološki gigant “Fejsbuk” planira naredne sedmice promjenu imena, piše tehnološki portal “Verdž”.

 

 

Portal, pozivajući se na vlastite neimenovane izvore, navodi da direktor “Fejsbuka” Mark Zukerberg planira da o promjeni imena kompanije razgovara 28. oktobra na godišnjoj konferenciji “Konekt”, ali bi to moglo biti učinjeno i ranije.

 

 

Iz “Fejsbuka” je saopšteno da ne komentarišu “glasine ili spekulacije”.

 

Vijest o promjeni imena objavljena je u vrijeme kada se kompanija suočava sa sve jačom kontrolom vlasti SAD zbog svog načina poslovanja.

 

 

Analitičari navode da će promjena imena “Fejsbuku” omogućiti da bolje kontroliše grupacije koje su pod njegovim okriljem, poput “Instagrama”, “Vocapa”, “Okulusa” i drugih.

 

 

Portal ističe da nije neuobičajeno da velike firme iz Silikonske doline mijenjaju svoje ime u namjeri da prošire svoje usluge.

 

 

“Gugl” je oformio “Alfabet” kao holding kompaniju 2015. godine kako bi se proširio izvan svog poslovanja u oblasti pretrage i reklame, te nadzire rad brojnih firmi od vozila sa samostalnim upravljanjem i zdravstvene tehnologije do obezbjeđenja interneta u udaljenim regionima.

 

 

Promjena brenda ili imena, takođe će se odraziti i na pažnju koju “Fejsbuk” obraća na gradnju takozvanog metaverzuma, što je “virtuelni svijet u kojem ljudi mogu da koriste razne uređaje za kretanje i komunikaciju”.

 

 

“Fejsbuk” je imao velika ulaganja u virtuelnu realnost i proširenu realnost i namjerava da poveže skoro tri milijarde korisnika putem nekoliko uređaja i aplikacija.

 

U izvještaju “Verdža” navodi se da bi novo ime kompanije moglo biti povezano sa horizontom jer je “Fejsbuk” nedavno promjenio ime svoje platforme za igrice “Horizont” u “Svijetovi horizonta”.