Naslovna AKTUELNO Prošla je godina bez putničkih vozova u Tuzlanskom kantonu

Prošla je godina bez putničkih vozova u Tuzlanskom kantonu

14. Decembra 2020. godine navršava se tačno godina dana kako putnički vozovi ne saobraćaju Tuzlanskim kantonom. Putnički vozovi su tuzlanskim područjem saobraćali 133. godine u kontinuitetu, pa i u periodu agresije 1992-1995. godine kada su bili osnovni vid prijevoza putnika.

 

 

Naime, iako se zbog neplanskog i nemarnog upravljanja željezničkim prijevozom putnika, putničkim vozovima  u postdejtonskoj BiH nije dobro pisalo, “prvostepenu presudu” ovom saobraćaju na tuzlanskom području dale su Željeznice FBiH 2012. godine zaustavljanjem saobraćaja putničkih vozova na relaciji Tuzla-Brčko-Tuzla. “Drugostepena presuda” došla je 14.decembra 2019. godine, kada su Željeznice RS-a zaustavile saobraćanje svojih putničkih vozova Doboj-Tuzla, u blizini međuentitetske granice na stanici Petrovo Novo. Dakle, umjesto da nas u 21. stoljeću željeznički putnički saobraćaj povezuje, on nas razdvaja.

 

 

“Apelacije” na ove neutemeljene “presude” i inicijative da se ponovo pokrenu putnički vozovi uputili smo svim nadležnim:

 

  1. Ministarstvu prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine: u saradnji sa svim nadležnim operaterima pokrenuti međunarodni putnički željeznički saobraćaj na relaciji Sarajevo-Doboj-Tuzla-Zvornik-Beograd;
  2. Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija: proglasiti liniju (Sarajevo)-Doboj-Tuzla i Tuzla-Brčko-Tuzla od interesa za Federaciju Bosne i Hercegovine i istu sufinansirati shodno zakonu;
  3. Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona: proglasiti putnički željeznički saobraćaj na relaciji Dobošnica-Lukavac-Tuzla-Dobošnica i Tuzla-Živinice-Banovići-Tuzla od interesa za Tuzlanski kanton i iste sufinansirat shodno zakonu;
  4. Željeznicama Federacije BiH: na osnovu dobiti iz teretnog saobraćaja koja se najviše prihoduje s Tuzlanskog kantona, održavati minimalno jednu liniju lokalnog ili međuentitetskog putničkog voza na Tuzlanskom području;
  5. Željeznicama RS-a: zbog građana Doboja, Petrova, Lukavca i Tuzle, ponovno produzite saobraćaj bar jednog para putničkih vozova na relaciji Petrovo Novo-Tuzla.
  6. Bosanskohercegovačkoj Željezničkoj Javnoj korporaciji i nadležnim entitetskim ministarstvima saobraćaja,te Vijeću ministara BiH: povucite planirana sredstva iz fondova EU i ista u najkraćem roku uložite u modernizaciju i elektrifikaciju pruge Doboj-Tuzla-Zvornik, Tuzla-Brčko, te izgradnju pruge Banovići-Vareš.

 

Za sada nismo dobili konkretne odgovore, a pozivamo i gradove i općine (Tuzla, Lukavac, Srebrenik, Živinice, Kalesija, Banovići, Gračanica) da nam se u ovoj inicijativi pridruže.

 

Željeznički putnički saobraćaj je sigurnija, udobnija, brža, ekološki prihvatljivija i turistički atraktivnija vrsta saobraćaja. Svugdje u regionu, a posebno u EU je osnovni vid prijevoza roba i putnika. Nove pruge se grade u cijelom svijetu, a u BiH se ne mogu održavati ni postojeće, te razni lobiji rade na izmještanju istih što dalje od središta gradova što je bosanski apsurdistan.

 

Također, ističemo da je i u vremenu pandemije, u vozu lakše održati distancu i druge higijensko-epidemiološke mjere.

 

U Tuzli 13/14. decembar 2020. godine

 

NGG “Prijatelji željeznice” Tuzla