Naslovna AKTUELNO Skoro četvrtina potrošača u BiH koristi pametni telefon za plaćanje i transakcije

Skoro četvrtina potrošača u BiH koristi pametni telefon za plaćanje i transakcije

Skoro četvrtina potrošača u Bosni i Hercegovini koristi pametni telefon za plaćanje i obavljanje transakcija, dok 48 posto svih ispitanika planira koristiti takvu opciju u budućnosti.

 

 

 

 

Podatak iz regionalnog istraživanja kompanije Visa pokazuje sve veću svijest građana Bosne i Hercegovine o potrebi primjene modernih tehnologija, ali i o značajnom prostoru za unaprjeđenje inovativnih opcija prilikom prihvatanja beskontaktnih plaćanja na strani trgovaca.

 

 

 

 

Trećina ispitanika počela je koristiti pametne telefone u ove svrhe tokom pandemije. Lično iskustvo sa različitim platnim opcijama predstavlja odlučujući faktor u izboru načina plaćanja za 65 posto učesnika u istraživanju. Za većinu ispitanika, ključne prednosti plaćanja pametnim telefonom su praktičnost (64 posto), jednostavnost (44 posto) i brzina (39 posto), odnosno, mogućnost da novčanik ostave kod kuće.

 

 

 

 

Oko 40 posto učesnika ankete vjeruje da su mobilna plaćanja sigurna. Sa druge strane, skoro trećina potrošača kao nedostatak navodi činjenicu da tehnologija nije još uvijek široko prihvaćena, te je broj mjesta na kojima su takva plaćanja moguća ograničen.

 

 

 

 

 

Među robom i uslugama koje su ispitanici veoma zainteresirani da plate pametnim telefonima, na vrhu liste nalaze se troškovi parking servisa (43 posto), potom slijede mjesečni računi, karte za pozorište, kino ili sredstva javnog prevoza (38 posto). Na trećoj poziciji nalazi se naručivanje hrane (36 posto). Interesantno je da veće interesovanje izaziva upotreba pametnog telefona za nabavku namještaja ili plaćanje turističkih aranžmana (33 posto) od plaćanja u trgovinama, prodavnicama i restoranima (32 posto). Jedna četvrtina učesnika u anketi koristila bi mobilna plaćanja i prilikom kupovine automobila.

 

 

 

 

“Vjerujemo da će mobilna plaćanja uskoro postati dio svačije dnevne rutine u regionu Jugoistočne Evrope. Ovakva plaćanja nude komfor, brzinu i sigurnost zahvaljujući inovativnim metodama potvrde identiteta putem otiska prsta i prepoznavanja lica. Svakako da je za usvajanje novih tehnoloških rješenja potrebno vrijeme, ali mobilna plaćanja treba posmatrati kao novu formu omogućenu razvojem tehnologije, baš kao što smo nekada posmatrali beskontaktne kartice koje su sada dio naše svakodnevice. S obzirom na zastupljenost beskontaktne tehnologije plaćanja u svim zemljama regiona, očekujemo da će usvajanje pametnog telefona kao sredstva plaćanja ići još većom brzinom”, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

 

 

 

 

Kada je riječ o zemljama regiona, Sjeverna Makedonija prednjači po pitanju broja korisnika mobilnih plaćanja – više od trećine potrošača se služi ovom opcijom. Crna Gora i Srbija bilježe podjednako dobre rezultate, budući da u ovim zemljama skoro četvrtina kupaca plaćanje obavlja na ovaj način, dok u Albaniji to čini svega 10 posto ispitanika.

 

 

 

 

Uprkos različitim navikama, istraživanje pokazuje da kupci iz regiona pokazuju spremnost za usvajanje savremenih tehnologija, kao i da vole da isprobavaju nove funkcije koje nude pametni telefoni.