Uzroci saobraćajnih nesreća u ovom kantonu prije svega leže u nepoštivanju saobraćajnih pravila, a iz Uprave policije MUP-a TK nam kažu da je od 1. januara do 31. decembra prošle godine izdato 98.006 prekršajnih naloga, od čega je 41.306 za prekoračenje brzine kretanja vozila, zatim korištenje mobilnih telefona za vrijeme vožnje, kao i upravljanje vozilima pod dejstvom alkohola.
Da je situacija zabrinjavajuća kada je riječ o ponašanju vozača u tuzlanskoj regiji potvrđuje podatak da ih je u prošloj godini čak 657 zadržano u službenim prostorijama Uprave policije MUP-a TK do 12 sati, jer su upravljali vozilom s utvrđenim prisustvom alkohola u krvi od 1,5 promila ili su odbili alkotestiranje.
Na sigurnost u drumskom saobraćaju, pored vozača i pješaka, utječu još i automobili, kvalitet ceste te okolina. Prema statističkim podacima kojima raspolaže Ministarstvo saobraćaja Tuzlanskog kantona, od 60 do 70 posto saobraćajnih nesreća je izazvano zbog nepravilnog postupanja osobe, bilo da je riječ o vozaču ili pješaku, zatim od 15 do 30 posto potpada pod neodgovarajuće ceste, dok je od 10 do 15 posto zbog tehničke neispravnosti vozila.
“Osnovni uzrok svih saobraćajnih nesreća jeste prekomjerna i brzina neprilagođena uvjetima na putevima, što je, statistički gledano, negdje oko 25 posto. Drugi uzrok su nesreće nastale pod utjecajem alkohola i drugih opojnih sredstava, na trećem mjestu su radnje vozilom u saobraćaju, odnoso pretjecanje drugih vozila, neodržavanje potrebnog odstojajna između vozila, nedovoljno bočno rastojanje, kao i nepoštivanje saobraćajne signalizacije te nepridržavanje u slučaju magle”, kaže za Klix.ba saobraćajni vještak Nenad Lukanović.
Kada je riječ o saobraćajnim nesrećama u gradskim ulicama, kao najveći uzročnik navedeno je nedovoljno držanje odstojanja između vozila u nizu, a u Tuzlanskom kantonu sve učestalije su i nesreće na pružnim prijelazima koje sa sobom nose stravične posljedice.
Posljednji slučaj je zabilježen 6. januara ove godine kada je na pružnom prijelazu kod Živinica došlo do sudara automobila i voza, a tom prilikom smrtno je stradao 24-godišnji mladić. Ženska osoba zadobila je teške tjelesne povrede, a nekoliko dana je provela u komi.
U Tuzlanskom kantonu, ali i u ostatku naše zemlje građani se sve više žale na lošu uređenost željezničko-cestovnih prijelaza, međutim stručnjaci upozoravaju i da vozači moraju posvetiti veću pažnju, jer se nerijetko dešava da ne poštuju svjetlosnu, zvučnu, saobraćajnu ili neku drugu signalizaciju.
“Sva ukrštanja pruge sa cestom u istom nivou moraju biti na adekvatan način obilježena saobraćajnom signalizacijom, a ovdje prevashodno mislim na Andrejin križ ili fizičku zapregu, odnosno rampe i semafore koji bi vozačima davali do znanja da dolaze na pružni prijelaz i da se u skladu s tim ponašaju. Međutim, ukoliko neki pružni prijelaz nije adekvatno obilježen, iz onoga što smo učili prilikom polaganja vozačkog ispita znamo da je prilikom dolaska na ukrštanje pruge s cestom vozač motornog vozila dužan da ga zaustavi te kada se uvjeri da može sigurno preći, nastavi kretanje”, navodi Lukanović koji obnaša i funkciju zamjenika kantonalnog ministra saobraćaja.
Nesavjesni vozači platili 5,5 miliona KM
Vozači koji počine saobraćajne prekršaje u Tuzlanskom kantonu kažnjavaju se uglavnom novčanim kaznama od 40 do 1.000 KM, a po tom osnovu u 2019. godini u kasu Tuzlanskog kantona uplaćeno je 5.552.606.000 KM.
Inače, represivnije novčane kazne za prekršioce saobraćajnih pravila stupile su na snagu izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti u saobraćaju, međutim, da ni one u velikoj mjeri ne pomažu potvrđuje činjenica da je u najmnogoljudnijem kantonu lani došlo do povećanja broja izdatih prekršaja, a za 46 posto je povećan broj onih koji koriste mobilni telefon za vrijeme vožnje.
Lijek za smanjenje broja saobraćajnih nesreća i posljedica koje one sa sobom nose Lukanović vidi u permanentnoj i dosljednoj kontroli svih učesnika u saobraćaju, posebno onih koji se ne pridržavaju saobraćajnih pravila i propisa.
“Posebno je bitno i da kroz sistem edukacije permanentno radimo, a izuzetno je bitno poboljšanje sistema edukacije budućih vozača, kao i sistema samog polaganja vozačkog ispita. Cilj je da novi, mladi vozači budu na adekvatan način edukovani i spremni za ravnopravno učešće u saobraćaju, čime bismo smanjili i eventualno događanje saobraćajnih nesreća”, naveo je saobraćajni vještak iz Tuzle.
U toku 2019. godine provođenjem planskih aktivnosti Uprave policije MUP-a TK od višestrukih povratnika u činjenju težih oblika prekršaja u saobraćaju privremeno je oduzeto 71 vozilo čiji su postupci u toku rješavanja pred nadležnim općinskim sudovima.